objavi na
pozareport.si

forum

Estrada

Sreda, 1. marec 2017 ob 07:13

Drama mariborskega teatra, drugič. Livija Pandur bi kariero na račun slave pokojnega brata Tomaža.
Pravo ozadje odstopa Alje Predan, zdaj že bivše direktorice Festivala Borštnikovo srečanje, so - to je zdaj praktično potrjeno - tudi ambicije Livije Pandur pod krinko spoštovanja spomina Tomaža Pandurja.
Bojan Požar

Odpri galerijo

Afera z odstopom Alje Predan, direktorice Festivala Borštnikovo srečanje (FBS), in hkrati z javnim priznanjem rdečih številk SNG Maribor vse bolj razkriva tudi nekatera malo bolj umazana ozadja dogajanj znotraj in okoli mariborskega gledališča. Predvsem pa ambicije Livije Pandur, dramaturginje in sestre pokojnega režiserja Tomaža Pandurja, ki želi, sodeč po tem, kar sama piše in govori, kariero na račun slave svojega umrlega brata. Spomnimo, Tomaž Pandur je zaradi zastoja srca preminil lanskega aprila, med vajo v Makedonskem narodnem gledališču v Skopju.

OZADJE ODHODA ALJE PREDAN

Zdaj verjetno tudi ni več nobenega dvoma, da Predanova ni odšla samo zaradi "spremenjenih odnosov", ampak predvsem zaradi pritiskov, ki so padli po njej, in to pod krinko, da Festival Borštnikovo srečanje "ne spoštuje" spomina na Tomaža Pandurja. Glede na to, da ti očitki prihajajo od Tomaževe sestre Livije in celo njenega moža, igralca Branka Jordana, gre ne samo za običajne gledališke intrige ter boj za vpliv in oblast znotraj mariborskega gledališča, ampak tudi za precej nepietetno početje. Livija Pandur in Branko Jordan sta ob lanskem Borštnikovem srečanju na številne naslove (od direktorja SNG Maribor Danila Roškerja do Nacionalnega sveta za kulturo) poslala protestno pismo, v katerem sta navidezno protestirala zoper nespoštovanje "lika in dela" Tomaža Pandurja, dejansko pa zakulisno rušila Aljo Predan in lobirala za to, da bi nova direktorica Festivala Borštnikovo srečanje postala - Livija Pandur. O tem smo poročali že lani oktobra, Livija Pandur pa zdaj celo trdi, da je poročanje o tem, da naj bi ona želela postati direktorica FBS, nič manj kot "poskus osebne diskreditacije in odvračanje pozornosti v splošno teorijo zarote" (vir: mariborski časopis Večer).

BREZMADEŽNA

Mimogrede, Danilo Rošker, direktor SNG Maribor, je Branka Jordana redno zaposlil septembra lani, Jordan pa je, namesto da bi se posvetil dramski igri, začel pisati protestna pisma. Za Livijo Pandur pa Rošker pravi, da znotraj SNG Maribor "nima nobenega statusa" (je bila pa kot dramaturginja v SNG Maribor zaposlena pred leti, ko je v mariborskem gledališču vladal Tomaž Pandur), razen tega, da je režirala dramsko predstavo Brezmadežna, v kateri igra Nataša Matjašec, žena direktorja Roškerja. Toda ravno zgodba s to predstavo po svoje razkriva, kaj se resnično dogaja v ozadju. Z redno zaposlitvijo Branka Jordana naj bi Rošker takrat ustregel "Pandurjevemu klanu", v katerega naj bi prestopila tudi Nataša Matjašec.
Livija Pandur in Branko Jordan namreč trdita, da je "škandalozno", ker ta predstava ni bila uvrščena v tekmovalni del lanskega Festivala Borštnikovo srečanje. Šlo je torej tudi za to, da je Livija Pandur tako rekoč zahtevala od Alje Predan, da njena predstava Brezmadežna "mora biti na Borštniku", takole pod plaščem pietete do pokojnega Tomaža Pandurja. Gre sicer za predstavo, ki naj bi jo režiral Tomaž Pandur, dramaturginja bi bila Livija Pandur, vendar ga je prehitela smrt. Po smrti Tomaža Pandurja pa so se, tako danes pravi Danilo Rošker, odločili, da bo predstavo režirala kar Livija Pandur. In ji za režijo plačali 10 tisoč evrov.
Naši viri pa opozarjajo, da je bila ta predstava mišljena kot sestavni del sodne poravnave med Mestno občino Maribor, kot naslednico Evropske prestolnice kulture, in Tomažem Pandurjem, ki je EPK ostal dolžan nekaj deset tisoč evrov. Potem pa so se sodno poravnali na okoli 15 tisoč evrov. Namesto odplačila dolga v denarju naj bi Tomaž Pandur zrežiral predstavo za SNG Maribor - Brezmadežno. To lahko potrdi tudi avtor teh vrstic, saj ga je Tomaž Pandur nekaj mesecev pred svojo smrtjo tudi osebno povprašal za mnenje okoli sodnega spora z EPK oziroma mariborsko občino. Za samo predstavo Brezmadežna Danilo Rošker sicer zatrjuje, da je "uspešna".
Livija Pandur je tudi direktorica podjetja Tomaž Pandur.Theaters, Mednarodna gledališča, d. o. o. (podjetje ima sedež v Mariboru, na Tomšičevi ulici 22, podružnico pa v Ljubljani), a to že leta 2015 ni imelo več praktično nobenih prihodkov in ima večinoma blokirane transakcijske račune. Podjetje sicer uradno še vedno posluje, zadnja blokada TRR, odprtega pri Novi Ljubljanski banki, pa je trajala do 5. januarja letos. Po javno dostopnih podatkih je Livija Pandur trenutno še samozaposlena v kulturi, za morebitno funkcijo direktorice Festivala Borštnikovo srečanje pa menda ne izpolnjuje vseh formalnih pogojev.

PREDANOVA PA V CELJE

Alja Predan pa je medtem že dobila novo službo v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Na podlagi razpisa so jo zaposlili kot priznano dramaturginjo. Po najnovejših navedbah, ki prihajajo iz SNG Maribor, naj bi si Predanova službo v Celju "zrihtala", še preden je dala odpoved v Mariboru.

Sorodne vsebine

Galerija slik

objavi na pozareport.si

Zadnji komentarji

Prijatelji

Mira žugeljSašo LapNika PercHiše Natura Ludvik Romšak s.p.Dejan GavrilovićAna VukovičAlenka MedičGoran GerasimovićStefania BojićErnest SkrjanecLaščan ZlatorogBranko GaberTV3 Medias

NAJBOLJ OBISKANO

Drama mariborskega teatra, drugič. Livija Pandur bi kariero na račun slave pokojnega brata Tomaža.