objavi na
pozareport.si

forum

Ponedeljek, 21. maj 2018 ob 07:57

Brez iluzij, ne bodimo naivni. Ankete pred volitvami obvladujeta politika & kapital, s posli in denarjem. Tudi cilji so znani
Bojan Požar

Odpri galerijo

Zbirka anket javnega mnenja, objavljenih na Nova 24TV, Pop TV in TV Slovenija, letos aprila.

Kar zadeva slovenske ankete javnega mnenja, o tem je bilo že veliko zapisanega in povedanega, zato nima smisla (vseg) ponavljati. Agencije, ki se ukvarjajo z anketami, so bile tudi vedno tesno povezane s politiko in posledično kapitalom. Posli in denarjem, na politični levici in desnici.
Agencija Ninamedia z LDSZares in Pozitivno SlovenijoParsifal z Janševo SDSEpiscenter z nekdanjo Državljansko listo (mimogrede, na Episcentru je bila zaposlena tudi Bojana Virant, žena Gregorja Viranta) in Novo SlovenijoAndraž Zorko, eden od dveh partnerjev agencije Valicon, ki nikoli ne pozabi javno kritizirati ankete konkurenčne agencije Mediana, svetuje SMC, prej pa je svetoval Socialnim demokratom, in tako in tako dalje ...
Od tod tudi šokantno neverodostojni anketni rezultati, ki pa jih ljudje očitno hitro pozabljajo. Spomnimo: po prvem krogu volitev lanskih predsedniških volitev je RTV Slovenija, ki sama sebe glasno propagira kot najbolj kredibilen medij v državi, na podlagi volilne napovedi agencije Episcenter, malo po 19. uri Boruta Pahorja razglasila za novo izvoljenega predsednika države. Po razglasitvi teh neuradnih rezultatov so Pahorju začeli uradno čestitati celo veleposlaniki tujih držav, akreditirani v Ljubljani, potem pa je počilo. Fiasko. Debakel. Smešnica. Izkazalo se je namreč, da je bila volilna napoved agencije Episcenter za RTV Slovenija popolnoma zgrešena. Pahor je resda premagal Marjana Šarca, vendar ne dovolj, da bi postal predsednik države, uradni rezultati državne volilne komisije so že okoli 20. ure zvečer pokazali, da je agencija Episcenter brutalno zamočila. Na koncu se je bila RTV Slovenija prisiljena tudi javno opravičiti za svoj javnomnenjski fiasko.
In kaj se je potem zgodilo? Episcenter danes resda ne dela več za RTV Slovenija, vendar še vedno meri javno mnenje, dela ankete, številni ljudje pa jim še vedno nasedajo. Za RTV Slovenija, enako kot za Pop TV ali Planet TV, zdaj dela Mediana, ki je iz RTV spodrinila agencijo Ninamedia.
In še za primerjavo: Episcenter, ki - insajderji to zelo dobro vedo - koketira z Novo Slovenijo, je med zadnjo objavljeno anketo simpatizirani Novi Sloveniji nameril več kot 8 odstotkov glasov, Mediana pa isti stranki, Novi Sloveniji, ki jo vodi Matej Tonin, komaj nekaj čez 2 odstotka. Zdaj pa verjamite, enemu ali drugemu?!


STRATEŠKI CILJI
Danes, pred "usodnimi" volitvami 3. junija, imajo prirejene ankete tri glavne cilje:
1. Motivirati volivce velikih strank, da glasujejo za pri proti Janezu Janši, oziroma za ali proti SDS.
2. Ubijati motivacijo ljudi, da bi glasovali za "manjše stranke" ali tiste (nove) obraze, ki niso pod kontrolo globoke države, češ, glasovi za manjše stranke, ki se - po napovedih teh istih anket - tako ali tako ne bodo uvrstile v državni zbor, so vrženi stran. No, to je tudi neposredni interes vseh etabliranih političnih strank.
3. Večinski mediji, ki pri tem komplotu sodelujejo, na podlagi teh prirejenih anket diskrecijsko določajo favorite in svoje alibije za televizijska soočanja in "medijsko pokrivanje".
Še to: popuščanja pri teh ciljih ni, niti za milimeter! V tej igri, v tem komplotu ali medijski zaroti sodelujejo vsi, politično lobisti, lastniki medijev, uredniki in novinarji.


OD WINSTONA CHURCHILLA DO PETRA JANČIČA
Zato sploh ni čudno, oziroma je logično, da se rezultati anket, ki jih objavljajo kontrolirirani večinski mediji, drastično razlikujejo od tistih, ki jih "nekontrolirane" objavljajo neodvisni spletni mediji. Recimo Spletni časopis, ki ga ureja Peter Jančičnekdanji odgovorni urednik Dela. Pri tem je treba tudi vedeti, da so danes spletne ankete, na podlagi enega tehnično dovoljenega klika z velikim številom sodelujočih, bistveno bolj verodostojne, kot pa ankete na minimalnem vzorcu ljudi, praviloma okoli 750, ki jih anketarji kličejo na predpotopne stacionarne telefone.
Ali drugače, citirajmo pokojnega legendarnega britanskega premiera Winstona Churchilla, ki je nekoč dejal nekako takole: Verjamem samo tistim anketam, ki jih sam ponaredim ...

Spletna anketa z bistveno več sodelujočimi, nekontrolirano objavljena na Spletnem časopisu, kaže bistveno drugačne rezulate, kot pa tiste ankete, ki jih selektivno objavljajo kontrolirani večinski mediji.

Sorodne vsebine

Galerija slik

Teme
Inštitut Mediana Agencija Ninamedia episcenter Parsifal Janez Janša sds SMC Andraž Zorko Valicon rtv slovenija pop tv planet tv matej tonin Socialni demokrati Peter Jančič spletni časopis Winston Churchill Zares LDS Pozitivna Slovenija Državljanska lista Gregor Virant Bojana Virant Kontrola javnega mnenja

objavi na pozareport.si

Zadnji komentarji

abram1b2 Cej

2018-12-14 10:14:40


Hvala Branko!

Prijatelji

Mira žugeljSašo Lapnaprimer JanezNika PercHiše Natura Ludvik Romšak s.p.Dejan GavrilovićAna VukovičAlenka MedičGoran GerasimovićStefania BojićErnest SkrjanecLaščan ZlatorogBranko GaberTV3 Medias

NAJBOLJ OBISKANO

Brez iluzij, ne bodimo naivni. Ankete pred volitvami obvladujeta politika & kapital, s posli in denarjem. Tudi cilji so znani