objavi na
pozareport.si

forum

Slovenija

Sobota, 18. maj 2019 ob 06:34

Edini kandidat za šefa NPU: Jebeno popotovanje od Darka do Darka
Pregon banksterjev 2.0. ponovna vzpostavitev sistema in smrt ali vstajenje ...
Forum !

Odpri galerijo

Darko Muženič je po koncu sage z Darkom Majheničem postal edini in posledično najverjetnejši kandidat za vrh Nacionalnega preiskovalnega urada, preiskovalne institucije, ki naj bi se po definiciji ukvarjala s pregonom najtežjih oblik kriminala.

SMRT ALI VSTAJENJE?

Piše: Rado Pezdir

Darko Muženič je po koncu sage z Darkom Majheničem postal edini in posledično najverjetnejši kandidat za vrh NPU (Nacionalnega preiskovalnega urada), preiskovalne institucije, ki naj bi se po definiciji ukvarjala s pregonom najtežjih oblik kriminala. Muženič, širši javnosti neznan vse do razkritja afere s pranjem iranske milijarde v Novi Ljubljanski banki, je trenutno direktor urada za preprečevanje pranja denarja. Resnici na ljubo je treba priznati, da v nasprotju z nekdanjim direktorjem tega urada Andrejem Plausteinerjem, ki mu zaradi neverjetne nesposobnosti ali pa zaradi katerega drugega motiva ni uspelo zaustaviti sheme iranske obveščevalne službe v NLB, Muženič ni kolapsiral ter je primer analiziral in ga predal na policijo, kjer pa se je zopet zgodil kolaps.

Toda funkcija direktorja NPU, ki se obeta Muženiču, ne bo podobna ničemur, kar je ta policist opravljal prej. Ne zaradi tega, ker ne vemo, v kako velike čevlje bo stopil, ampak zaradi naravnost katastrofalne zapuščine Darka Majheniča.

Poglejmo torej, kje je danes NPU.

Daleč največji Majheničev problem, ki je bil tudi glavni dejavnik tega, da ni dobil novega mandata, je zagotovo dejstvo, da je pustil neraziskan največji finančni kriminal v zgodovini Slovenije. Govorimo seveda o bančni luknji, ki je pripeljala do druge sanacije slovenskega sistema in povzročila milijardno škodo. NPU skozi celoten Majheničev mandat ni bil sposoben sestaviti niti enega večjega primera, ki bi se končal z ustreznim sodnim epilogom. Ta katastrofa ima danes resne posledice, najprej zato, ker je slabo delo NPU pustilo nedotaknjeno bankstersko omrežje oziroma mu je pravzaprav omogočilo, da se je preselilo in na novo vzpostavilo bodisi na DUTB (slabi banki) bodisi v nekoč močnih, danes pa še vedno vplivnih imperijih okoli Save in Gorenjske banke. In potem še zato, ker je slabo delo NPU brez kakršnegakoli rezultata pripeljalo do tega, da je danes še kako močna teza, da so bančno luknjo povzročili vesoljci, da je bila sanacija bančnega sistema zarota Bruslja, Evropske centralne banke in Banke Slovenije ter da je pravi kriminal sanacija in ne vzroki za sanacijo. Skratka, edina stvar, ki smo jo pričakovali od Darka Majheniča, da jo bo izpeljal, je ostala neizpeljana. Vse to čaka Darka Muženiča, kajti nekatere stvari še niso zastarale in nekatere primere je mogoče ponovno odpreti. Razen če se seveda Muženič ne odloči, da bo tako kot Majhenič pridobil posebno mesto v srcih banksterske klike.

PREGON BANKSTERJEV 2.0

Bizarno, toda resnično, ampak Majheničev NPU je bil dober predvsem v zanikanju realnosti. Nad Jelko Godec, poslanko SDS, ki je razkrivala nepravilnosti pri javnih naročilih ob nakupih žilnih opornic, so pošiljali kriminaliste. V Banko Slovenije, ki je regulirala čiščenje banksterskih poslov, je NPU vlomil in s tem povzročil škandal na evropski ravni, avtorju teh vrstic pa so z NPU grozili z vsemi pravnimi sredstvi, če bo nadaljeval z razkrivanjem nedoslednosti, ki jih je NPU izvršil pri preiskavah bančnega kriminala. Muženič bo zato enostavno moral ugrizniti v pravo naravo problema in ponovno odpreti nekaj zadev, kot je denimo financiranje Surčinskega klana v podobi srbskega podjetja Invej, do katerega je prišlo prek kreditov iz NLB Interfinanz. Potem posel s preprodajo delnic Banke Celje, v katerem sta NLB in Factor banka prek povezanih oseb delovali kot združba organiziranega kriminala. Ponovno bodo morali odpreti tudi zgodbo o bizarnem zlivanju kapitala Nove kreditne banke Maribor v srbsko banko Credy iz Kragujevca in posle med NKBM in skupino, zbrano okoli podjetij Pomholda in Pom-Investa.

Če bodo rezultati pregona najzahtevnejših oblik kriminala pod Darkom Muženičem taki, kot so bili pod Darkom Majheničem, potem bo povsem na mestu vprašanje, ali NPU sploh še potrebujemo. Danes namreč ta institucija s svojimi ničnimi rezultati predvsem hromi državo in nudi zavetje omrežjem, ki jih že davno ne bi smelo več biti.

Da o primeru iranske milijarde, ki zopet stoji, in to že dve leti, niti ne govorimo. Ravno NPU je tisti, od katerega moramo pričakovati, da dokončno preišče vlogo visokorangiranih policistov pri potiskanju tega primera v arhive, predvsem pa je Muženič tisti, ki je bil seznanjen z drobovino primera in lahko kompetentno vodi NPU pri iskanju odgovorov na vprašanja, kot je denimo, kakšna je bila vloga nekdanjega direktorja generalne policijske uprave Janka Gorška pri ustavljanju preiskave v zloglasnem primeru Farrokh. Predvsem pa se bo moral na NPU zgoditi mentalni preskok. Pod Majheničem so namreč preiskovali, kot da imajo opravka z nepovezanimi kriminalnimi dejanji, dejansko pa je bilo bankstersko omrežje, kot to vemo po zaslugi Logarjeve komisije, organizirana kriminalna združba s svojo hierarhijo in mehanizmi odločanja.

PONOVNA VZPOSTAVITEV SISTEMA

Tu pa je še ena dimenzija, ki se odpira pred novim vodstvom NPU. Zaradi pogostih političnih intervencij v slovensko policijo in NPU je celoten sistem postal izrazito nestabilen in popolnoma neodporen proti korupciji. Tako je danes precej kriminalistov vmešanih v trgovino z narkotiki in v pranje denarja, posledično pa se je odprl prostor za skoraj neomejeno delovanje organiziranih kriminalnih združb. Danes ne velja samo, da je bankstersko omrežje povezano s kriminalnimi združbami (spomnimo samo, da je NLB v dveh primerih v Srbiji prala denar kralja narkotikov Darka Šarića, v Črni gori pa je z njim sodelovala v bančnih poslih notorične Prve banke Crne gore), ampak se je s fuzijo islamskega ekstremizma in albanskih kriminalni združb zelo dobro organiziralo posle s preprodajo narkotikov, tihotapljenjem ljudi in pranjem denarja, ki izvira iz teh poslov.

Od Muženiča vsekakor moramo pričakovati tudi ustrezen epilog v zgodbi o "podrejencih". To, kar je delal NPU pod Majheničem, je bila namreč farsa, saj je iz različne dokumentacije razvidno, da je bil posel s podrejenimi obveznicami velika shema, ki so jo vodila omrežja, ki so ta instrument uporabila za sifoniranje denarja iz odmirajočih bank ali pa so tako kot v primeru Factor banke in Probanke izkoristila priložnost za to, da so te finančne instrumente preprodajala majhnim in nepoučenim investitorjem. In jih seveda "opalila" kot živali. Oživeti bi morali tudi nekatere druge notorične primere, ki po neki logiki kar stojijo na NPU. Recimo, da bi bilo dobro dokončno izvedeti, ali so vodilni iz Kolektorja (Stojan Petrič & Co.!) delovali protipravno v primeru prevzema Etre 33. Podobno velja za posle DZS (Bojan Petan & Co.!) in povezanih oseb pri prevzemu Term Čatež.

Tu pa je še ena stvar, ki ni nepomembna. Muženič bo vsekakor moral spremeniti način dela na NPU. Majheničevi mestoma zelo neobičajni prijemi so začeli vzbujati dvom, ali tisti, ki delajo na NPU, sploh še želijo ali zmorejo opravljati svoje delo. Naj povem drugače, praksa, ko se primere težkih kriminalnih dejanj prenaša nazaj na "običajno policijo", se mora zaustaviti. Prav tako se mora zaustaviti bizarna shema, po kateri z NPU odtekajo informacije v medije, s čimer se nepovratno zmoti tok preiskav ali pa ekstremna norost, na katero so se ne samo na NPU, ampak tudi na policiji kar navadili, in sicer da odnesejo informacije v medije, potem pa na podlagi člankov, ki temeljijo ravno na njihovih informacijah, začnejo odpirati preiskave.

SMRT ALI VSTAJENJE?

Če ste si med branjem članka začeli domišljati, da avtor sestavlja portfelj naivnih želja, gre vaše razmišljanje v napačno smer. Vse napisano so pričakovanja, ki jih moramo postaviti v javni prostor in za katera mora Muženič vedeti, da obstajajo. Kajti samo po tem, koliko stvari bo dejansko razrešil in kako bo na novo vzpostavil sistem delovanja na NPU, ga bomo lahko začeli ocenjevati. Bodimo realni, če bodo rezultati pregona najzahtevnejših oblik kriminala pod Darkom Muženičem taki, kot so bili pod Darkom Majheničem, potem bo povsem na mestu vprašanje, ali NPU sploh še potrebujemo. Danes namreč ta institucija s svojimi ničnimi rezultati predvsem hromi državo in nudi zavetje omrežjem, ki jih že davno ne bi smelo več biti.

(Rado Pezdir je magister ekonomije, profesor, publicist in komentator oddaje Faktor na TV3)

Kolumne izražajo stališča avtorja in ne nujno ustanovitelja spletnega portala Požareport.

Poglejte si tudi zadnjo oddajo #Faktor.com na TV3:

Sorodne vsebine

Galerija slik

Teme
rado pezdir npu Darko Majhenič Darko Muženič

objavi na pozareport.si

Zadnji komentarji

slavko pezdir

2019-06-23 10:14:02


Ko se bodo naši politiki, medijski dreserji javnega mnenja in običajni volivci naslednjič ponovno zgražali nad nizko volilno udeležbo, naj se spomnijo, da je ta vse nižja prav zaradi splošno prepoznanega neustavnega sorazmernega volilnega sistema (po veljavni presoji Ustavnega sodišča RS), ki generira od volivcev odtujeno in nedemokratično strankokracijo poslancev v Državnem zboru RS. Le od volilne baze popolnoma odtujeni in neodvisni poslanci, ki jih skrbijo le lastni osebni in strankarski partikularni interesi ter njihova obramba za vsako ceno, so sposobni na tako bizaren in prozoren način, kot smo ga lahko doživeli, reševati samopašnega in prezirljivega "multipraktik ministra s teflonsko kožo - vojaka Erjavca", zato da bi branili in utrjevali še naprej predvsem svoje partikularne osebne in strankarske interese ter interese vladajočega politično-kriminalnega podzemlja "ugrabljene države", Za odtujeno in nikomur odgovorno vladajočo strankokracijo v DZ RS, ki v skladu s svojimi partikularnimi interesi samovoljno izbira in postavlja še za razred bolj odtujeno in samopašno izvršilno vejo oblasti, niso ne pomembni in ne veljavni nikakršni politični, strokovni in etični argumenti opozicije. Za aktualno izvršilno in zakonodajno vejo oblasti v RS so le samovoljno in arbitrarno veljavne in izvršljive celo veljavne odločbe Ustavnega sodišča RS, kar pomeni, da je vladajoča strankokracija na Slovenskem, kakor jo poosebljata "manjšinska" vlada Marjana Šarca in vladajoča koalicija LMŠ, SD, SMC, SAB in Desusa s konstitutivno podporo koalicijsko-opozicijske Levice, temeljni in najbolj poguben generator neustavnosti in protiustavnosti, najmogočnejši kršitelj in ogroževalec demokracije, vladavine prava in dobesedno sistemski sovražnik univerzalnih temeljnih človekovih pravic in svoboščin v RS kot (vsaj formalno) enakopravni in enakovredni članici skupnosti EU. Dokler bo vladajoča kleptokracija in nedemokratično izvoljena strankokracija lahko na tako perverzno pristran(kar)ski način branila in ubranila svoje najbolj politično, strokovno in etično kompromitirane funkcionarje ter z njimi sistematično nižala zaupanje v vladajočo politiko in politike ter s tem posredno tudi v formalno demokratični in pluralni večstrankarski sistem, bo volilna udeležba padala kot izraz vse poraznejšega nezaupanja v veljavni politični sistem in njegove najvidnejše kreatorje in nosilce.

Prijatelji

Sašo Lapnaprimer JanezNika PercHiše Natura Ludvik Romšak s.p.Dejan GavrilovićAna VukovičAlenka MedičGoran GerasimovićStefania BojićErnest SkrjanecLaščan ZlatorogBranko GaberTV3 Medias

NAJBOLJ OBISKANO

Edini kandidat za šefa NPU: Jebeno popotovanje od Darka do Darka