Piše: Roman Vodeb
Svoje prve psihoanalitične teoretske tekste, ki so imeli antifeministične učinke, sem začel pisati pred več kot četrt stoletja. Z leti sem zaradi svoje oziroma Freudove psihoanalize, ki je v svojem jedru nadvse seksualna, postal eden od najkontroverznejših Slovencev – ne da bi to hotel, si tega želel. Še za časa življenja legendarnega psihiatra Janeza Ruglja sem postal osovražen, predvsem s strani feministk. Sebe vendarle vidim kot intelektualca s poslanstvom. Menim namreč, da je moje moralno poslanstvo med drugim tudi ozaveščati narod z določenimi prepovedanimi, torej psihoanalitičnimi znanji, ki v svojem teoretskem jedru pač nosijo veliko seksualnosti.
Pikro in pikantno, celo malce vulgarno, verbalno pornografsko, pa vendarle smešno in humorno
In natančno zato sem se podal celo na gledališki oder. Namreč – z leti so mi prepovedali tako rekoč vsa normalna (klasična) predavanja in preostal mi je edino gledališki oder, kot nekakšen izhod v sili. Ravno gledališče oziroma gledališki oder pa mi je z leti prinesel veliko dobrega in lepega, celo finančno varnosti. Nikakršnih državnih "kulturnih" subvencij nisem nikoli dobil. Nobenega statusa "kulturnega delavca" nisem imel oziroma ga koristil – niti zaprosil nisem za ta(k) status. Stroške najema dvorane in reklamiranja svojih predstav sem vselej nosil sam oziroma "moj" King Kong Teater, ki se je spontano vzpostavil zato, ker sem že pred leti postal tako imenovani "king" grosupeljskega casinoja – tamkajšnjega amfiteatrskega odra – Kongo.
Kot seksolog Sigman Fojdeb že nekaj let domala blestim na skoraj vseh slovenskih gledaliških odrih, manjših/vaških in večjih/mestnih, in ozaveščam Slovence. (Cankarjev dom mi je pač nedostopen, tako rekoč prepovedan). Ljudem bi rad posredno dopovedal, kaj je (seksualno) normalno in kaj ideološko oziroma feministično izmaličeno. S svojimi pristopi sem kar učinkovit – ker: ljudje se krohotajo 90 minut in odobravajo tako rekoč vse, kar povem, četudi to povem pikro in pikantno, celo malce vulgarno, verbalno pornografsko, pa vendarle smešno in humorno.
Koronavirus pa jo je zagodel tudi meni, tako kot vsem gledališčnikom – le da profesionalni gledališčniki še vedno prejemajo plače, saj so priklopljeni na državni proračun. No, meni sedaj (pre)ostaja predvsem splet – saj se tudi gledališče seli na splet. Zato se nameravam skupaj s svojo soigralko Moniko Jekler, torej "razočarano gospodinjo Lizo Kurtz Potrebuješ", v kratkem prikrasti tudi v domače dneven sobe, kuhinje, spalnice, kabinete (s stacionarnimi računalniki), v telefone – in to v treh terminih:
15., 16. in 20. aprila ob 20. uri
Doslej si je ta ultimativni, vendar všečno seksistični gledališki hit ogledalo že blizu 50.000 gledalcev. Po spolni enakosti hlepeče feministke bi sicer naredile vse, da tega gledališkega spektakla ljudje ne bi gledali. A jim to nekako ne uspeva. Imam občutek, da s svojo karizmo predstavljam šok in posledično zanimanje že sam po sebi. S svojimi prepovedanimi psihoanalitičnimi znanji oziroma teorijami sem že nekajkrat razburil in celo pretresel celo Slovenijo.
"Za dobrim konjem se dviga prah," si mislim. A meni se zdi, da prah dvigam z dna oceanov – ali pa vsaj iz Jadranskega morja oziroma Piranskega zaliva. Tako kot sem popestril politološko sceno s svojimi pogosto ekscesnimi televizijski Faktorji (na TV3) – na primer z Andrejem Šiškom ali Katarino Keček – tako burim duhove seksualno nepotešenih "razočaranih gospodinj" kot tudi vaških in elitnih "fukfehtarjev".
Lik seksologa Sigmana Frojdeba sem nakazal že v monotragikomediji "Seks, Freud in jaz" oziroma "Ajde, miška, to mi deli!" (2012–2014). Dokončno pa sem lik oblikoval v mojem prvem gledališkem hitu "Lepotica in psihoanalitična zver" (2014). Tako da sedaj nekateri pravijo, da bi lahko kandidiral za Borštnikov prstan ali vsaj za Ježkovo nagrado. Lik resnično, če sem v formi, suvereno in z užitkom odigram – moj je tudi osnovni scenarij in seveda režija. Igralki – prvotni in sedanji (dublerki) – pa pustim veliko svobode, torej improvizacije. Zato je vsaka predstava drugačna in zagotovo precej poučna, saj človek veliko izve o (svojih) skritih seksualnih željah in se pri tem nasmeji. Spletna verzija je sicer malce skrajšana – z 90 na 70 minut – pa vendar še vedno poučna in pikantno teoretska in mogoče ravno zato bolj gledljiva.
Predstava je sicer prepovedana za otroke (+18), vendar imajo težavo z gledanjem – bolj rečeno poslušanjem – te "retorične pornografije" še mnogi radikalni konzervativci, verski fanatiki in seveda feministke. Teme, kot so: nebrzdana pohota, skrivna varanja, swinganje, trojčki in podobne različice razbijanja seksualne monotonije znajo nasmejati, včasih pa tudi zaboleti in v gledalcih vzbuditi sram – gnus pa pri tistih, ki imajo v svoji percepciji seksualnosti za nek "virus" (na primer spolno zlorabo ali pa konzervativno družinsko vzgojo). Izrazi, kot so "fukfehtarji", "kešpičke", "jajčka na oko", "FaFanje" in številni drugi, normalnega gledalca ne motijo, ker so prisrčno smešni, zaviti v vato, pa vendarle še vseeno udarni.
Slavnega pop filozofa Slavoja Žižka, ki je pred leti napisal dramo Antigona, (ki so jo precej neodmevno uprizorili na zagrebškem gledališkem odru), sem menda kar malce zasenčil – malce "po kmečko", pa vendarle zasenčil. Kako tudi ne, saj natančno vem, kaj je in kaj ni umetnost. Tako kot Freud se tudi jaz znam norčevati iz "visoke umetnosti", t. i. "kulture". Sem tudi bistveno bolj predrzen, bolj seksualen, bolj frojdovski od Freuda samega, kar me dela – vsaj na gledališkem odru – nadležno všečnega.
P. S.: Če s svojo spletno predstavo ne pritegnem dovolj gledalcev, bom končno obupal – ker se "sam proti vsem" pač ne morem boriti vse življenje in plemenito normalizirati nacije. Zato potrebujem podporo.
Spletni nakup vstopnic: https://www.eventim.si/si/izvajalec/razocarana-gospodinja-pri-seksologu-1814/profile.html
Nakup vstopnic je možen tudi na vseh Petrolovih bencinskih servisih in Poštah. Z 1 vstopnico si bo lahko predstavo na 1 napravi pogledalo več oseb. Dostop do predstave bo zelo enostaven, brez nameščanja aplikacij ali vpisovanja kode. Vsa navodila bodo napisana že na vstopnici.
Promocijski video predstave: https://www.youtube.com/watch?v=9UIofw8LYSM
Predstava je tik pred korono navdušila 300-glavo množico v Murski Soboti: https://www.youtube.com/watch?v=sGhK2WqGyts&t=82s
Komentarji (5)
Apr 12, 2021
5
Vodeb, ti si navaden NASTOPAC. Sopiris se s Freudom, da si kakor EKSPERT zanj. Zakaj te nihce od REALNE STROKE ne uposteva? Preprosto ker je ukvarjanje s teboj IZGUBA CASA. Hkrati pa zacnes “napadati” z relacijo oce, mati. Ne trdim, da nimas vsega prav, precej stvari drzi, kot npr. o FEMINISTKAM (moskinjih kot jim ti pravis). Ko pa zacnes pojasnjevat otrostvo ljudi katerih SPLOH NE POZNAS, pa brcas v temo. S svojim trbovljskim naglasom zelis biti duhovit, s provativnimi besedami zelis izstopat. Vodeb, pametno bi bilo lastni EGO zmanjsat. Ni na nivoju resnih in priznanih intelektualcev. Zanimivo je, da je obrambna funkcija pri tebi na FB, da osebo blokiras, ce ti napise konkretno kritiko. To pa pove ZELO VELIKO o tebi, da ne prenese kritike na lasten racun. Vseeno zelim ti vse DOBRO, z manj EGA pi Freudu...
Apr 12, 2021
13
Vsak dan neverjeten komentar gospod Rojc!Janša seveda ne zna,znajo pa zato Magnifiko pa Prelesnikova paše in še raznih tvojih simpatizerjev,katere ti ne obsojaš.Mi moramo bezkučnike stvoriti i oni če biti naši simpatizerji.Slabše ko je bolje je za partijo.
Apr 12, 2021
5
Kaj vse bi počeli ljudje, vsi ti ,,šlager pjevači,, umetniki, strokovnjaki za nežnejši spol in psihotiki, za ljubi kruhek. Ko vam nekdo obljublja smeh, obilo smeha, ta nima tiste dodane vrednosti kot, če pride spontano. Vsi ti komercialni teatri so ničvredne bližnjice duhovno podhranjenih, ki jim je obisk kina pomenil največji kulturni dogodek in presežek v življenju. Najprej materialna baza, potem duševna nadgradnja. Spletne verzije koncertov in predstav so nova oblika brezumja v novonastali normalnosti. Najbolj je vse nategnil Magnifico, očitno ima med oboževalci največ ovc, jim drago prodal karte, kupil ceneno buteljko v Lidlu za darilce in vse posnel vnaprej. ,,Kao,, ni vedel, da gre to lahko v živo. Škoda, ker Vodeb v predstavo ni vključil ,, klempavega ,, pofuklja Brščiča in vedoželjne Norme. Pa morda Mamiča, ki bi se režal po diktatu. In tista znamenita laž na koncu ; tik pred korono... Manj bo treba govoriti in bolj počasi ter več povedati. Janša tega ne zna, Vodeb bi zmogel.
Apr 12, 2021
5
Gledala!!! Od začetka do konca se nisem nehala smejati, toplo priporočam!!! Hmm...marsikatera se bo poistovetila z vlogo Lise. ;)