Nove uniforme Slovenskih železnic so prejele evropsko priznanje Brunel Awards 2025, eno najuglednejših priznanj na področju železniškega oblikovanja. Priznanje, ki ga podeljuje mednarodna žirija, potrjuje, da Slovenske železnice sodijo med podjetja, ki znajo združiti tradicijo, funkcionalnost in sodoben pristop k javni storitvi.
Nagrada, poimenovana po inženirju Isambardu Kingdomu Brunelu, enem najpomembnejših graditeljev v zgodovini železnic, je namenjena projektom, ki izstopajo po inovativnosti, trajnosti in oblikovni kakovosti v javnem prostoru. Letos je sodelovalo 117 projektov iz 12 držav, med prejemniki priznanj pa so bile tudi Slovenske železnice - v kategoriji industrijskega in produktnega oblikovanja.
Prenova uniform, uvedenih decembra 2023, je pomenila korak naprej v vizualni in funkcionalni podobi slovenskih železnic. Po skoraj treh desetletjih so se zaposleni poslovili od petrolejsko zelenih uniform in jih zamenjali z elegantnimi temno modrimi, ki izražajo profesionalnost in sodobnost. Nove uniforme so izdelane iz materialov, ki uravnavajo telesno temperaturo, posebna srajca s tehnologijo 37.5® pa deluje kot naravni termostat. Vsa oblačila so pralna doma, kar omogoča enostavno vzdrževanje in zmanjšuje vpliv na okolje.
Zaposleni so bili v proces vključeni že med razvojem, saj so preizkušali prototipe in pomagali izbrati najbolj funkcionalne rešitve. Tak pristop je zagotovil, da so uniforme ne le estetsko dovršene, temveč tudi prilagojene realnim delovnim razmeram. Stare uniforme so bile reciklirane ali namenjene ponovni uporabi, nekaj kompletov pa je ohranjenih v Železniškem muzeju Slovenskih železnic kot del zgodovinske zbirke.
Uniforme Slovenskih železnic so skozi zgodovino vedno odražale svoj čas. V 19. stoletju so bile simbol discipline in državne urejenosti, v kasnejših desetletjih pa tudi profesionalnega ponosa in identitete zaposlenih. Po osamosvojitvi so petrolejsko zelene uniforme zaznamovale novo obdobje slovenskih železnic, danes pa temno modre nadaljujejo to tradicijo v sodobni, funkcionalni obliki.
Hana Klaut, simpatična svetlolaska, ki je pred časom pozirala v uniformi SŽ, je bila nedavno okronana kot Miss Universe Slovenije 2025.
Suknjič s srebrnim logotipom, bela srajca z modrimi poudarki, kravata ali rutka z diskretnim potiskom - vse deluje preprosto, a dovršeno. Barvna kombinacija temno modre in bele simbolizira zanesljivost, zaupanje in svežino.
Priznanje Brunel Awards 2025 je zato več kot priznanje za estetski dosežek. Predstavlja potrditev, da lahko oblikovanje v javnem prostoru preseže svojo uporabno funkcijo in postane izraz vrednot, kulture in kakovosti organizacije. (Reklamna informacija)



Komentarji (3)
Oct 26, 2025
4
Na spletu kroži zemljevid povprečnih hitrosti vlakov v posameznih evropskih državah. Sloveniji je pripisana hitrost skoraj 72 kilometrov na uro. Ali je to res, smo povprašali Slovenske železnice. Po družbenih omrežjih že nekaj časa kroži zemljevid, na katerem so prikazane povprečne hitrosti vlakov na evropskih železnicah. Ni sicer znano, na podlagi katerih podatkov je zemljevid nastal, Slovenija pa se po teh podatkih, s povprečno hitrostjo 71,9 kilometra na uro, uvršča med države, katerih hitrosti vlakov spadajo med spodnjo tretjino – torej med "počasnejše". Nižje povprečne hitrosti imajo v primerjavi z nami samo še vlaki v državah nekdanje Jugoslavije (z izjemo Črne gore, za katero ni podatka), Albaniji, Bolgariji, Latviji in v Luksemburgu... Moral bi prejeti še nagrado za izjemno povprečno hitrost vlakov v Sloveniji .
Oct 26, 2025
1
Vsak mednarodni uspeh slovenskih podjetij, naročnikov in avtorjev na mednarodnem konkurenčnem trgu storitev, si zasluži naše priznanje. A zaposleni državni uslužbenci in pogostejši uporabniki SŽ bi si želeli, da bi kdaj SŽ dosegle kako mednarodno priznanje tudi po točnosti in vsestranski visoki kakovosti svojih storitev, da bi vlaki SŽ vozili po domačem tujem železniškem omrežju varno, točno in s hitrostmi, s katerimi bi lahko resno konkurirali cestnim in lokalnim ter regionalnim zračnim prevozom. Če bodo zaradi naklonjenosti in koruptivnih interesov trenutnih političnih lobijev SŽ trenutno bistveno več vlagale v razkošje nekaterih železniških postaj in vozlišč kot pa v posodobljenje in varnost sodobnih železniških prog in vozil, bo večina prebivalstva še vedno prisiljena uporabljati osebna vozila in bo malikovanje "zelene paradigme" ter sistemsko ne-prijaznih in odtujenih javnih prevozov še vedno omejeno na politično, prometno, socialno, urbanistično, kulturno ... privilegirano prebivalstvo "najlepšega mesta na svetu" (po županu Jankoviću).
Oct 26, 2025
11
Se enkrat povem: od Londona do Bagdada je enotirna proga samo na odseku od Jesenic do Ljubljane, da o hitrostih vlakov ne govorimo. Imamo pa najdrazje postaje in uniforme!