"V imenu otrok, staršev in učiteljev zato javno, vljudno in lepo prosim šolsko ministrstvo, gospo ministrico Simono Kustec, in vlado premierja Janeza Janše, da vsaj med korono za četrtino zmanjšajo obseg učne snovi. Ne le prosim. Rotim."
Piše: Tino Mamić
Čeprav še nisem srečal Abrahama, sem pripadnik generacije, ki je hodila v šolo sama. In se učila sama. In iskala inštrukcije sama. In pisala nalogo sama. Nisem iz generacije otrok, katerih starši med seboj tekmujejo v izdelovanju plakatov. Tega sicer mlajši bržkone ne razumejo, ker danes živimo v povsem drugačnih časih. Ko sem to nekoč povedal na roditeljskem sestanku, da namreč ne bom tekmoval v izdelovanju plakatov s starši sošolcev moje prvorojenke, so me nekateri gledali zabodeno. Drugi so me gledali kot nakladača, saj niso razumeli, kaj sem hotel povedati. Tretji, teh je bilo najmanj, pa so se nasmihali ali celo polglasno smejali. To je bilo pred več kot 15 leti. Danes česa takšnega na roditeljskem sestanku ne bi več rekel, ker me prav nihče ne bi več razumel. Kako hitro se časi spreminjajo! Zato dinozaver, ki hitro rečem kaj preveč, najraje sploh ne hodim več na roditeljske sestanke in sem neizmerno hvaležen moji dragi, ki to zmore. Njej povedati nekaj krepkih na lep in prijazen način, da ji potem vsi prikimavajo, ni problem. In zato se vedno znova sprašujem, zakaj v diplomaciji ni več žensk.
In ker pač spadam v to staro generacijo, ki ne dela domačih nalog za svoje šolarje in ne išče inštruktorjev za svoje gimnazijce, me neizmerno nasmejijo starši, ki skrbijo celo za svoje – študente. Si predstavljate, da nekateri starši hodijo na govorilne ure za svoje otroke, ki študirajo na fakulteti!?! Ko sem prvič slišal za to, temu najprej dolgo nisem verjel. Ko sem dojel, da je res, pa sem se nasmejal skoraj do solz. Pred leti me je celo klicala mama bruca, ki "se po štirih mesecih fakulteti še ni dobro znašel", in me je prosila, da bi za sina napisal dve seminarski nalogi. Našla me je, ker sem pač delal zgodovinske raziskave po naročilu in po naročilu pišem tudi rodbinske kronike. Uboga gospa me je tako presenetila, da je nisem znal zavrniti, in sem se ji zlagal, da nimam časa.
Ne, to ni več moj svet. Tega sveta ne razumem. Ker pa imava s soprogo pet otrok, ki trenutno hodijo v vse vzgojno-izobraževalne sisteme, od vrtca do fakultete, pa temu ponorelemu svetu s starši, obremenjenimi s šolo, ne morem ubežati. Posebno ne zadnjega pol leta.
Čeprav s soprogo od otrok zahtevava samostojnost, se nama je sistem s korono sesul. V nižjih razredih otroci šolanja na daljavo ne zmorejo sami. Pika.
Hvala Bogu, ja, pisano z veliko, ker ne mislim na Velikega Manituja, imava v nižjih razredih samo enega otroka. Če bi jih bilo, denimo, vseh pet v prvih šestih razredih, bi morala najeti enega šolnika za polni delovni čas. Ne pretiravam, govorim iz izkušenj, saj šolske koronarne metode gledam vsak dan. Najini otroci sicer so razmeroma uspešni, niso pa to kaki odličnjaki s samimi peticami, da ne bo pomote. Niti približno. Zdaj, ko to pišem, je ura 19.30. Trije otroci se še vedno učijo, čeprav od 6.30 do sedaj razen odmorov za kosilo niso imeli prostega čas. Saj ni prav vsak dan tako. A da bi celotna ekipa šolske obveznosti končala pred 18. uro, ne pomnim.
Tako pa soproga s tem enim tretješolcem preždi cele dneve na "izumih" na "čerunalniku", kot to zadevo imenuje naš štiriletnik. In uživa, ker se igra, da tudi on hodi v šolo. Tako kot so se igrali tudi vsi njegovih predhodniki. In tako kot smo se igrali mi pa verjetno tudi vi. In kakšen je ta šolski sistem, da to navdušenost v otrocih uniči v letu ali dveh? Kako je možno, da naši šolniki vsako novo generacijo ukaželjne mularije v treh letih spremenijo v prisilne delavce? Vsi petletniki si namreč želijo v šolo. Kako, da ta želja v nekaj kratkih letih izzveni?
Če vprašate mene, vem, zakaj. Lahko pa si tudi sami vzamete nekaj šolskih knjig in boste takoj ugotovili, zakaj otroci ne obožujejo šole. To kakopak ni povezano z didaktiko in metodiko poučevanja. Poglejte šole v revni Afriki – tam ni nobenih težav z motivacijo, pa čeprav mnogi učitelji delajo po starem in čeprav nimajo nobenih učnih pripomočkov v razredih s 100 učenci.
Korona je v Sloveniji prizadela vse. Zaradi covida smo imeli nižje prihodke, manj dopusta, manj obiskov, manj zabav. Eni bolj, drugi manj. A vsi smo skrčili obseg svojega delovanja. Tovarne so se morale sprijazniti z nižjo produktivnostjo, delavci z nižjimi plačami, direktorji z manj dobička. Celo država se je odpovedala velikemu delu davkov. Televizija ustvarja manj oddaj. Povsod, prav povsod vidimo krčenje.
Ali ni torej logično, da bi krčenje doletelo tudi šole? Ali ni logično, da bi se obseg šolske snovi zmanjšal? Nisem žleht in zato ne bom rekel, da naše šole proizvajajo polpismene ljudi in je zato vseeno, če obseg snovi prepolovijo. Bom samo ponovil za šolskimi strokovnjaki, ki že desetletja govorijo, da je obseg šolske snovi v slovenskih šolah treba zmanjšati najmanj za četrtino, mogoče celo za polovico. Snovi je namreč preveč, zato učitelji nimajo časa za utrjevanje, otroci se napiflajo in hitro pozabijo. To ne pomeni zmanjšanja števila ur, ampak le to, da imajo otroci in učitelji več časa za utrjevanje. Torej, namesto da otroci za domače branje berejo knjigo Dese Muck, naj raje trikrat preberejo Cankarjevo črtico. Na kratko povedano.
Če bi ministrica sedaj zmanjšala obseg snovi, na en mah ne bi ubila le dveh muh, ampak vsaj štiri. Zmanjšanje obsega snovi bi bil zastonj poskus, kako slovensko šolstvo približati finskemu. Razbremenila bi učitelje, med katerimi zaradi preobremenjenosti mnogi pregorevajo. Razbremenila bi starše, ki zaradi šole, ne pa zaradi korone ne morejo delati. To bi pomagalo tudi gospodarstvu, ki trpi posledice tudi zaradi novih velikih obveznosti staršev. Prvošolcev je 21.000 – to pomeni, da je zaradi šole vsak dan za polni delovni čas "zaposlenih" vsaj 60.000 slovenskih mam.
V imenu otrok, staršev in učiteljev zato javno, vljudno in lepo prosim šolsko ministrstvo, gospo ministrico Simono Kustec, in vlado premierja Janeza Janše, da vsaj med korono za četrtino zmanjšajo obseg učne snovi. Ne le prosim. Rotim.
Zdaj pa moram končati kolumno. Ura je 20.30, učeča trojica se še uči, zato moram dati spat najmanjša dva. Oprostite.
(Tino Mamić je podjetnik, novinar, zgodovinar in redni komentator oddaje Faktor na TV3)
Kolumne izražajo stališča avtorja in ne nujno ustanovitelja spletnega portala Požareport.
Komentarji (13)
Dec 14, 2020
0
Zapustil sem službo in zdaj. S tem preprostim spletnim delom na domu zaslužim 139 USD na uro od doma. zaslužim 25 tisoč dolarjev na mesec s spletnim delom 3 ure dnevno. priporočam, da poskusite. ničesar ne boste izgubili, samo preizkusite ga na naslednji spletni strani in dnevn0 zaslužitee ... Za več podrobnosti Obiščite TO STRAN >>>> www.Earnapp2.com
Dec 13, 2020
0
Velik intelektualec, kronični lažnivec si je tudi tokrat izmislil zgodbo: "Hugo Flander Jas predlagam Mamiči, da fpraša derekt Janšo, kak grata Urški "šolat" dva froca, ker nikjer nisn prečito, da ma probleme. Če je Janšo fčaseh f šoli učila Likovička, te sn prepričan, da bi moro met iste probleme... No, možno je tut, da majo froci ot Janše kako protekcejo." V resnici pa je bilo takole: https://siol.net/trendi/angelca-likovic-razkrila-skrivnost-svoje-potice-in-zanimivosti-iz-otrostva-janeza-janse-video-541044
Dec 12, 2020
6
Tinu Mamiču dvoje stvari ni jasnih ; ministrica Kustečeva nima treh čistih o funkciji, katero opravlja in mu ne more pomagati, poleg tega šolniki zdravstveno krizo zavestno, brez utemeljenih razlogov, izkoriščajo za izležavanje na kavčih. Zakaj bi hodili v službo, če jim tega ni treba? To morajo le tisti v tovarnah in trgovinah na minimalcih. Brez njih bi država kolapsirala, a je težava dvigniti jim plače za 40 eur. O kakšnih kriznih dodatkih, ne duha, ne sluha. Končno, manjkajoče znanje, bodo tisti, kateri lahko, nadomestili na način, ki jim ga mafijski ustroj države omogoča. Imamo veliko ljudi, tudi politikov na najvišjih funkcijah, ki so izobrazbo kupili, ne pridobili.
Dec 12, 2020
3
Tudi sam imam dva šoloobvezna otroka: 3. in 5. razred. In opažam, da ni problem v obširnosti učne snovi! Težava je v temu, po mojem mnenju, da se snov ne posreduje učencem pravočasno oziroma ob pravem času. To pa je zato, ker so učitelji preobrtemenjeni, predvsem pri razrednem pouku, kjer mora učitelj npr zgodovine pripraviti učno snpov za recimo 18 razredov za naslednji delovni dan. Dopoldan ima videokonference, popoldan ali zvečer pa pošilja emaile z gradivom in navodili.... S strani učencev pa je tako, da tisto, kar obdelujejo na videokonferencah, gradivo dobijo naknadno in morajo reševati popoldan.... Da ne omenjam še tedenskih nalog vmes..... Opažam, da reševanje samih nalog in obdelana učna snov sploh ni težava. Oziroma težava je vtemu, da kot je omenil avtor prispevka nimajo časa utrjevanja (če spregledamo, da je 45 minut videokonference neko utrjevanje snovi). Moje videnje težave glede v prispevku odprte teze je, da je za vse težava kriva NEORGANIZIRANOST. Predvsem učiteljev. Oni so učitelji/pedagogi in ne organizatorji. In s strani šolskega sistema so povsem prepuščeni lastni presoji in iniciativi. V tem segmentu je šolsko ministrstvo verjetno popolnoma pogrnilo na celi črti. Morali bi narediti in predpisati TIMETABLE (urnik) tudi za pedagoško osebje.
Dec 12, 2020
4
V času epidemije je med drugim na plano prišla vsa beda našega šolstva z njegovim izobraževalnim programom vred, ki jo po "čerunalniku" lahko spremljajo tudi starši, ki se pred tem s tem niso pretirano ukvarjali. Vendar od Kustečeve ni pričakovati ničesar pa, če jo še tako roti kdorkoli. Kot zapiše Borut R., zna gospa, katere vedenje o izobraževanju je omejeno na stopnišče v stavbi FDV, le stresati z glavo, prizadevajoč si kazati neko odločnost, ki je nima. Lahko bi kaj ukrenil le P.M., če bi si za to vzel kaj časa, bi pa pred Kustečevo moral poiskati zamenjavo za vodstvo Zavoda za šolstvo nas čelu z Vinkom Logajem, ki je videti in tudi deluje kot Metuzalem, z vsemi škodljivimi posledicami za družbo. Njegovo odstavitev je, če je le prava volja brez težav mogoče utemeljiti, seveda pa tja nastaviti kaj boljšega. Pedagoškemu inštitutu pa lahko mirno ukinejo financiranje, bosta s STA dva.
Dec 12, 2020
7
Dobro razmišljanje, ki temelji na poznavanju materije. Čestitam, Tino Mamič! @Frane, to o brezdelnih in premalo zaposlenih pedagoških delavcih, pa še kako drži.
Dec 12, 2020
10
....Če zmanjšajo obseg učne snovi, kaj bodo potem počeli silni znanstveniki na Pedagoškem inštitutu, direktoratih in podobnih "ustanovah", ki producirajo dan za dnem nove "delovne obveznosti" učiteljem, učencem in staršem....Kaj pa služba? Treba je upravičiti položaj, delovno mesto.....Od kje bodo sicer vollivci....Kultura in prosveta, naša bo osveta......
Dec 12, 2020
17
Odlična kolumna, z globoko a skrito resnico.