objavi na
pozareport.si

Nedelja, 19. April 2020 ob 06:40

Državni denar usahnil, prodaje ni več, oglasov manjka, zato na Večeru panično z dumpingom. A se jim nikakor ne izide.
Požareport

Odpri galerijo

Pandemija novega koronavirusa po vsem svetu množično zapira časopise, zlasti lokalne, kjer propadajo tudi takšni s 115-letno tradicijo, končujejo se tiskane izdaje najbolj znanih revij na svetu (tudi pri nas, denimo, je vse tiskane izdaje revij - sicer kakor začasno - že ustavila založniška hiša Adria Media), lastniki slovenskih časopisov, navajeni na poslovno-politični model črpanja proračunskega (državnega oziroma davkoplačevalskega denarja), pa so v tej situaciji, kot kaže, precej zmedeni. Zaradi epidemije pa tudi nove vlade jim je presahnil državni denar, oglaševanje je v prostem padu, "ulične" prodaje v kioskih ni več, tisk in pošiljanje posameznih tiskanih izvodov preostalim naročnikom pa se jim finančno ne izplača več, zato so se kar naenkrat vrgli v pridobivanje spletnih naročnikov.

Toda s kakšnimi poslovnimi modeli?! Na mariborskem Večeru, kjer so realne izgube iz poslovanja na tržišču doslej pokrivali z državnim denarjem (kar enajst - 11! - milijonov evrov so lastniki Večera v zadnjih letih tako ali drugače počrpali iz državnega proračuna - vir: Erar), jih je očitno zagrabila panika, pa so se odločili za totalni spletni dumping. Članke na spletu so začeli zaklepati, cena branja na mesec pa je resnično dumpinška: 0,99 evra?! Kar pomeni, da je "velik medij" Večer trenutno 3x cenejši od spletnega portala, ki ga pravkar berete?!

Vir: Večer na spletu. Vir: Večer na spletu.

Ampak ta poslovni model seveda niti slučajno ne pije vode. Tudi če na Večeru zberejo - na primer - 4500 naročnikov (kar je sicer precej manj, kot jih že ima Požareport), jim zbrani denar po nastavljeni ceni 0,99 evra zadošča zgolj za pokritje mesečne bruto plače odgovornega urednika Matije Stepišnika pa morda še za honorar Svetlane Slapšak, za eno tedensko kolumno. Po javno dostopnih podatkih pa ima Večer 100 do 149 zaposlenih in verjetno še nekaj deset zunanjih sodelavcev, kot je prej omenjena Slapšakova. Vendar tudi ta številka, 4500 naročnikov, ni realna. Realni doseg plačljivih člankov spletne izdaje lokalnega časopisa Večer je namreč po mnenju poznavalcev med 200 in 400 rednih naročnikov.

Hkrati pa z dumpingom na spletu časopisna hiša Večer direktno požira samo sebe. Saj res, zakaj pa bi nekdo plačal več kot 20 evrov mesečno za tiskano izdajo časopisa Večer, če pa ga na spletu celega dobi za manj kot en evro ... ?!

Sorodne vsebine

Galerija slik

Teme
časopis Večer

objavi na pozareport.si

NAJBOLJ OBISKANO

Državni denar usahnil, prodaje ni več, oglasov manjka, zato na Večeru panično z dumpingom. A se jim nikakor ne izide.