Res je, če vam že slučajno ne lažejo z anketami, vas pa prav bizarno zavajajo z naslovi. Dokaz: poglejte 24ur! Na tej televiziji so sinoči objavili najnovejšo, junijsko anketo agencije Mediane, članek o tej anketi pa so na portalu 24ur.com naslovili takole: "Priljubljenost padla tako SDS kot LMŠ, pridobiva pa SD s Tanjo Fajon na čelu" (vir).
Tehnično sicer korektno, ker pa naslovi vedno poudarjajo bistvo objavljenih zapisov in ker ljudje - žal - večinoma itak berejo samo naslove, je povsem očitno, da gre za pri tem naslovu za eklatantno in namerno uredniško zavajanje bralcev portala. Kot avtorica članka je sicer navedena novinarka Suzana Perman. Zakaj? Poglejmo anketne podrobnosti:
- Anketa Mediane je ugotovila drastičen padec LMŠ, za 3,7-odstotne točke, ki je pristala za znano prelomnih 10 odstotkih
- SD se je resda dvignila za 1,7-odstotne točke, kar pa pomeni zgolj za 0,1-odstotne točke več od rasti Levice, pri čemer je SD pristala na četrtem mestu, Levica pa na tretjem
- Daleč največji skok navzgor po priljubljenosti pa so naredili pri SMC (za več kot 5x) in Desusu (za skoraj 100 odstotkov)
To pomeni, da bi se novinarsko profesionalno in novinarsko pošteno moral naslov tega članka na 24ur.com glasiti kvečjemu takole: "Hud padec LMŠ, SD - kljub Tanji Fajon - še vedno za Levico, močno pa pridobivata SMC in DeSUS"...
Komentarji (2)
Jun 29, 2020
10
Suzani Perman se bo zrolalo, da njeni izgubljajo, na celi črti.
Jun 29, 2020
9
Zavajanje je pri nas nacionalni hobi in potreba. Fajonova je res postala politični fenomen, še bolj pa fascinira vzpon Počivalška, kateremu se je volilna baza povečala za petkrat. Če rezultate prevedemo v preprost jezik iz relativnih v absolutna števila, se je pri običajni velikosti anketiranega vzorca število SMC volilcev povečalo iz dveh na deset. Zgodovinski uspeh.